Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Finansai>Prekių paklausos numatymo būdai: esmė ir palyginimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Prekių paklausos numatymo būdai: esmė ir palyginimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Prekių paklausa. Paklausa. Paklausą lemiantys veiksniai. Prekės. Kitų prekių kainos ir jų kitimas. Paklausos elastingumas. Paklausos elastingumas kainų atžvilgiu. Paklausos elastingumas pajamų atžvilgiu. Vartotojų elgsena. Vartotojų pasirinkimas. Prekių paklausos numatymo būdai. Formali numatymo struktūra. Paprasčiausi numatymo būdai. Prekių paklausos sezoniškumas. Įmonių "X" ir "Y" prekių numatymo palyginimas. Įmonės "X" veikla. Įmonės "Y" veikla. Išvados.

Ištrauka

Užsienyje firmos daug dėmesio bei lėšų skiria prekės paklausos numatymui, nes nuo to priklauso priimamų sprendimų patikimumas. Prekės paklausos pokyčių numatymas leidžia firmoms pasiruošti prekių gamybos padidinimui arba sumažinimui: užsakyti reikiamas žaliavas, įrengimus, parengti kvalifikuotus darbininkus, laiku nustoti gaminti pasenusius prekių modelius, pasiruošti naujų gamybai.
Prekių paklausos numatymo tikslumas priklauso nuo surinktų duomenų, numatymo rengėjų žinių, jų patyrimo, intuicijos, bendros krašto ūkio padėties suvokimo. Nereti atvejai, kai numatantys paklausą bei naudojantys tuos pačius duomenis daro skirtingas išvadas dėl ateities. Todėl negalima tvirtinti, kad numatymas visuomet būna tikslus.
Kas apskritai yra prekių pardavimų kiekio ateinantiems ir vėlesniems metams numatymas? Tai yra veiksnių, jų poveikio paklausos pokyčiams numatymas. Tai susiję su žmonių, kuriuos veikia bendros ekonominės ir socialinės sąlygos, elgsena ateityje.
Norint išnagrinėti prekių paklausos numatymo būdus, visų pirma reikėtu žinoti kas yra prekių paklausa, todėl pirmajame skyriuje pateikiau paklausos ir prekių, bei su jomis susijusias sąvokas. Plačiau apibūdinau paklausą lemiančius veiksnius. Taip pat aprašiau paklausos elastingumą kainų ir pajamų atžvilgiu atvejus. Kai kur pateikiau praktinius pavyzdžius.
Svarbiausias rinkos santykių subjektas yra vartotojas. Jo norai ir ekonominės galimybės formuoja prekių ir paslaugų paklausą, kuri sąlygoja pasiūlą. Todėl antrajame skyriuje aprašiau vartotojų elgseną, poreikį ir pasirinkimą.
Trečiame skyriuje nagrinėju paklausos numatymo būdus. Numatyti paklausą ar atvirkščiai yra sudėtinga, kadangi ją lemia daugelis veiksnių kaip oro sąlygos, pirkėjų pajamos, temperatūra, prekės pakaitalų kainos, prekių pasiūla ir t.t. Firma negali išsilaikyti rinkoje, jei ji orientuota tik į einamąją prekės paklausą. Prekių paklausos numatymo rezultatai panaudojami planuojant būsimą firmos veiklą.
Ketvirtame skyriuje analizavau ir palyginau įmonės "X" ir įmonės "Y" numatymo būdus, pasirenkant tam tikrą veiklos sritį.


Paklausa (D) – prekės kiekio, kurį pirkėjas nori ir gali pirkti, ryšys su kaina, už kurią ši prekė perkama.
Paklausa reiškiasi ne tik vartotojo noru, siekimu įsigyti konkrečią prekę. Reikia turėti ir pakankamai pinigų prekei pirkti.
Paklausos funkcija vadiname paklausos priklausomybę nuo ją lemiančių veiksnių:
Q DA = f (PA , PB ... PZ, Y, T, ...); (1.1)
Išraiškų paaiškinimai:
Q DA prekės paklausos kiekis (quantity);
PA - prekės kaina (price);
PB ... PZ - kitų prekių kainos;
Y - pirkėjų piniginės pajamos;
T - skonis ir mada;
... - kiti veiksniai;
Paklausos analizei taikoma "ceteris paribus" prielaida: kai visi veiksniai išskyrus vieną, laikomi pastoviais. Kitiems veiksniams esant nekintamiems, kaina yra svarbiausias veiksnys, turintis poveikio paklausos dydžiui. Iš čia išeina, kad ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-09-22
DalykasFinansų kursinis darbas
KategorijaFinansai
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis60.64 KB
AutoriusD
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasLekt. dr. D. Laskienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Prekiu paklausos numatymo budai esme ir palyginimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Lekt. dr. D. Laskienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą