Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Finansai>Aukštojo mokslo finansavimo problemos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Aukštojo mokslo finansavimo problemos

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Valstybės finansų kursinis. Įvadas. Paskolos samprata. Bendrosios paskolų sąlygos. Paskolos studentams. Studentams teikiamų paskolų sąlygos. Valstybės remiama paskola studentams. Paskola studentams be valstybės garantijų. Paskolos studijoms privalumai. Užsienio valstybėse teikiamos paskolos studentams. Studentų paskolų analizė Lietuvos bankuose. Išvados.

Ištrauka

Šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame aukštasis mokslas vis labiau ir vis akivaizdžiau tampa masiniu reiškiniu, darosi akivaizdu, kad aukštosios mokyklos susiduria su didėjančiu ir nuolatiniu finansų trūkumu. Tai susiję su augančiu studentų skaičiumi, dažniausiai augančia studijų savikaina, ir nepakankamu valstybės finansavimu aukštajam mokslui. Esant ribotiems ištekliams esminis klausimas yra kaip juos paskirstyti taip, kad jie geriausiai padėtų pasiekti keliamus tikslus.
Valstybinis finansavimas užtikrina papildomus išteklius aukštajam mokslui. Šis argumentas, be abejo, būtų absoliučiai teisingas, jei šios papildomos lėšos atsirastų iš niekur ir niekieno kito sąskaita. Tačiau kalbant apie aukštojo mokslo finansavimą galima būtų išskirti tris papildomų lėšų šaltinius: valstybė (visi mokesčių mokėtojai), studijuojančiųjų tėvai ir patys studentai.
Valstybinis finansavimas reiškia, kad kaštai tenka visiems mokesčių mokėtojams (turtingiems ir neturtingiems), o didžiausia nauda – prestižas, aukštesnis atlyginimas – tenka paslaugos vartotojui, t.y. studentui. Pastarasis, kaip rodo statistika, gerokai dažniau yra kilęs iš turtingesnės nei neturtingesnės šeimos. Taigi papildomų lėšų skyrimas iš valstybės biudžeto reikštų, kad visi mokesčių mokėtojai, įskaičiuojant ir vargingesnius, turi mokėti už turtingesnių šeimų vaikų gaunamas paslaugas ir su tuo susijusią naudą.
Valstybė, norėdama pritraukti papildomų pinigų į aukštojo mokslo sistemą, mano gerokai padidinus dabartines įmokas, pasieks norimų rezultatų. Tačiau įmokų didinimas nepertvarkius paskolų sistemos reikštų, kad už studijas turi mokėti studijuojančiųjų tėvai, o tai iš principo užkirstų neturtingesniųjų tėvų vaikams kelią į aukštąjį mokslą. Tad prieš didinant įmokas manau reikėtų pertvarkyti paskolų sistemą taip, kad paskolą reikėtų atiduoti tik tada, kai buvusio studento pajamų lygis pasiekia tam tikrą ribą. Tai reikštų, kad didžiąją studijų kainos dalį sumoka pats studentas, bet tik tuomet, kai jo investicija į aukštąjį mokslą duoda apčiuopiamą naudą darbo rinkoje.
Aukštos studijų įmokos ir gerai veikianti paskolų sistema būtų ne tik teisingesnė (už paslaugą moka jos vartotojas), bet kartu turėtų ir kitų svarbių privalumų: išaugtų studentų suinteresuotumas kokybiškesnėmis studijomis, universitetai būtų priversti "pasitempti" dėl didesnių pajamų ir pan.
Apie aukštojo mokslo finansavimą, reformas galima būtų kalbėti daugiau, bet mane labiau domina Lietuvoje teikiamų paskolų studentams sąlygos ir ar įmanoma studentui pačiam įveikti prisiimtą finansinę atsakomybę – investiciją į savo ateitį.
Gerėjant gyvenimo sąlygoms, žmonės vis mažiau bijo prisiimti įsipareigojimų ir imti ilgalaikes paskolas tiek būstui įsigyti, tiek paskolas, skirtas pagerinti esamas gyvenimo sąlygas, tiek susimokėti už studijas. Tačiau kiekvienas klientas turi žinoti, kad nėra taip paprasta gauti kreditą, nes pirmiausiai bankai bei kitos paskolas teikiančios institucijos, vertins kliento pajamas bei jo perspektyvas ateityje grąžinti kreditą, todėl klientas turi tenkinti daugybę paskolos davėjo sąlygų ir įvertinti savo galimybes ir galimas grėsmes dėl besikeičiančios ekonominės padėties.
Darbo tikslas – aptarti paskolų gavimo sąlygas studentams
Darbo objektas – paskolos studentams.
Darbo uždaviniai :
Pateikti paskolų sampratą.
Supažindinti su bendrosiomis paskolų sąlygomis.
Aptarti studentų (studijų) paskolų sąlygas.
Susipažinti su užsienio valstybėse teikiamomis paskolomis studentams.
Ištirti galimybę studentui gauti paskolą keliuose Lietuvos bankuose.
Tyrimo metodai. literatūros ir informacijos, esančios internetiniuose puslapiuose, sisteminimas ir analizė.
Darbo struktūra. Darbą sudaro įvadas, 5 dalys ir išvados. Pirmoje dalyje apžvelgiau paskolos sampratą, klasifikavimą ir paskolos sutarties elementus. Antroje dalyje išanalizavau bendrąsias paskolų sąlygas. Trečioje dalyje pateikiau paskolų studentams sąlygas. Ketvirtoje dalyje apžvelgiau užsienio valstybėse teikiamas paskolas studentams. Penktoje dalyje pateikiau atlikto tyrimo, paskolų gavimo Lietuvos bankuose, rezultatus. Darbą sudaro 25 puslapiai, kuriuose yra 3 lentelės ir 3 paveikslai. Literatūros sąrašą sudaro 14 šaltinių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-03-06
DalykasFinansų kursinis darbas
KategorijaFinansai
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis232.44 KB
AutoriusIeva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2011 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasNaraškevičiūtė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Aukstojo mokslo finansavimo problemos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Naraškevičiūtė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą